Louise Høgh Thomsen

Jeg hedder Louise, og jeg er født i 1988. Jeg er gift med Thomas og sammen har vi to drenge. Noah fra 2017 og August fra 2021. Jeg har været dagplejer siden starten af 2022. Jeg bor i et dejligt hus i Agersted. Jeg elsker hygge, lange gåture i naturen og at være kreativ. I vores hus bor også vores hund – den er dog adskilt fra dagplejebørnene.

Hos mig vil børnene opleve en hverdag med faste rutiner. Vi laver aktiviteter om formiddagen mellem 9-11. Når vejret tillader det, er vi så vidt muligt ude enten i haven, skoven eller på tur ud og opleve nye ting. Jeg har en ladcykel som vi bruger flittigt i alt slags vejr. Det giver os mulighed for at komme vidt omkring og børnene elsker at udforske verden. Jeg laver ofte aftaler med min kollega i byen, som vi mødes med og laver forskellige aktiviteter. Hver 14. dag er vi i musikalsk legestue i Kirken, hvor vi bliver fyldt op at sanseindtryk og udvikler vores sociale kompetencer.

Jeg laver forløb med børnene i årets løb som relaterer sig til årstidernes skiften, højtiderne, motorik, sprog og sociale færdigheder.

Da jeg selv elsker at være kreativ, er jeg det også ofte med børnene. Vi laver ofte forskellige ting der relaterer sig til højtiderne og så kommer det med hjem, så I kan snakke om det derhjemme.

Hver 14. dag er vi i legestue med dagplejerne fra Flauenskjold. Her oplever børnene et større fællesskab, som er med til at forberede dem til at starte i børnehave. I legestuen laver vi forskellige aktiviteter som fastelavn, bedsteforælder dag, forældrekaffe og meget mere. Legestuen er også en mulighed for børnene til at mødes og knyttebånd til andre børn, samt de andre dagplejere.

En gang om måneden er vi på besøg i børnehaven, hvor børnene kan møde pædagogerne og lege på legepladsen. På den måde er børnehaven ikke fremmed for dem, når de skal starte der.

Hos mig er der altid overflod af nærvær og jeg løber aldrig tør for kram. Hos mig får børnene en dagplejer som skaber en tryg hverdag, men genkendelige rutiner og mange muligheder for at udvikle sig og lære nye ting. Jeg prioriterer i høj grad at aktiviteterne foregår på børnenes præmisser. Det vil sige at jeg altid tager udgangspunkt i hvad børnene kan rumme og være med til. Jeg er meget opmærksom på, hvordan børnene har det og justerer dagens aktiviteter derefter.

Jeg anser et godt forældresamarbejde som en af grundstenene i mit arbejde, og bruger derfor meget tid på at opbygge en god og tryg relation til jer som forældre. Jeg vil kun jeres barn det bedste og det er i samarbejde med Jer som forældre, at jeg kan nå i mål med det.