Flauenskjold

Vi er i Flauenskjold by 5 dagplejere med hver vores børnegruppe og vi har et tæt samarbejde med dagplejerne i Agersted.

Vi har fokus på at skabe gode relationer både til det enkelte barn, barn – barn imellem samt i forældresamarbejdet og derfor har vi alle et fælles mål om at give jeres barn/børn en hverdag med masser af tryghed, glæde og læring, således vi styrker og udvikler børnenes kompetencer i samarbejde med jer forældre.

Heldagslegestue:
Vi holder heldagslegestue skiftevis i Flauenskjold og Agersted ca. hver anden fredag, og vi laver et legestueprogram hvert halve år, som er tilgængeligt her på siden og som er hænger synligt hos os dagplejere Formålet med at gå i legestue er bl.a.:

• at styrke det sociale samvær mellem børn og voksne
  • at børnene lærer os dagplejere bedre at kende og bliver trygge ved os, hvilket er en stor fordel, når de skal i gæstepleje.
  • at børnene lærer at begå sig i en større gruppe, hvilket er godt, når de skal videre i børnehaven.
  • at vi kan lave større fælles aktiviteter, hvor vi kan fordybe os.
  • Dette giver en roligere og mindre stressende dag for alle, da vi kan udnytte tiden over hele dagen.

Bogbussen:
Vi besøger bogbussen, og vælger i fællesskab de nye bøger, som vi skal have med hjem. Vi vil gerne lære børnene glæden ved at læse og se i bøgerne, da det kan styrke læselysten og fremme læseevnen på sigt.
Samarbejde med børnehaven:
Vi besøger børnehaven sammen med børnene, og når det er ved at være tid til børnehavestart, besøger vi dem lidt oftere. Dette gør vi helt bevidst for at lave så god en overgang til børnehaven som muligt.

Arrangementer:
Vi holder mange forskellige arrangementer i løbet af året bl.a. forældrekaffe, bedsteforældredag, dagplejedag mm. og vi værner meget om vores traditioner såsom fastelavn, påske og jul, hvor vi laver fælles ting. Men alt dette vil fremkomme af vores legestueprogram.

Vi mødes også på alle vores fælles arealer i byen, legepladsen, området ved søen, skolen, stadion osv.