Annette Larsen

Mit navn er Annette Larsen og jeg er en årgang 1969.

Jeg har været dagplejer siden 2001 og var i en periode på 10 år fællesstillidsrepræsentant, for alle dagplejere i Brønderslev kommune. Jeg er gift med Allan og sammen har vi 3 børn Nikolaj, Michella og Anja – som alle er flyttet hjemmefra. Jeg har certificering i DGI, ICDP og mindfulness. Dette kan i læse mere om længere nede på siden, da det afspejler sig meget i min dagligdag med børnene.

I mit daglige samvær med børnene, lægger jeg stor vægt på rummelighed, trygge relationer og nytænkende læringsmiljøer.

Mit hus er indrettet således at jeg har en afdeling med egen indgang og yderligere 3 værelser, hvor der er plads til fordybelse og motoriske udfoldelser.

Jeg arbejder ud fra et pædagogisk årshjul, som jeg selv udarbejder. Mit årshjul har afsæt i vores arbejdsredskaber KVALID og læreplanstemaerne. Personligt vil jeg benytte mig af mine certificering i DGI, ICDP og mindfulness og I vil som forældre kunne få et indblik i, hvilket temaer/emner vi arbejder med i min dagpleje.

Mine aktiviteter afspejler sig i mit pædagogiske årshjul, hvor jeg dog tager forbehold for evt. ændringer, hvis dette bliver aktuelt. Jeg planlægger forskellige temadage såsom maddage, musikdage, maledage, motorik dage osv. Hos mig er det kun fantasien der sætter grænser for hvilket temaer vi vil udarbejde.

I min dagligdag vil jeg samtidig benytte mig at min ladcykel, for at præsenterer børnene for ture i nærområdet og vi tager også gerne på bondegårdsbesøg hos vores lokale landmænd. Jeg sætter stor fokus på at børnene er meddeltager i dagligdagens gøremål, dette gøres bl.a. for at fremme børnenes selvstædighed, oplevelses af egen evner og mestring af at være i et fælles miljø med andre børn og voksne.

Hos mig sikre du dig at dit barn får en tryg dagligdag – hvor der er plads til alle børns forskelligheder.

Børnene skal føle sig trygge hos mig og jeres barns dag vil være opbygget med lærerigt indhold og udfordringer der er tilpasset barnets alder og behov.

Jeg vil sikre deres udvikling på bedst mulig måde både fysisk, psykisk, motorisk, sanseligt og socialt og styrke barnets selvstændighed - alt med henblik på at gøre dem klar til børnehaven.

Jeg har en stor passion for at have et godt samarbejde med jer forældre, da jeres tryghed i mit hjem vil afspejle sig hos jeres barn.

Hvis I vælger at jeres barn skal gå i dagpleje hos mig, vil I under jeres forbesøg få udleveret en folder. I folderen vil I kunne læse mere omkring min pædagogik i dagplejen, de aktiviteter jeg tilbyder, kosten i dagplejen og andre praktiske informationer