Grankoglerne

Velkommen til Grankoglerne

LEGESTUEN - Oplevelser i større grupper.

Her får børnene mulighed for at deltage i forskellige aktiviteter og få oplevelser med større grupper af børn. Omsorg, leg og læring er med til at fremme barnets selvværd og styrke barnets udvikling sprogligt, socialt og motorisk.

I legestuen lærer barnet at indgå i et større fællesskab med børn og voksne. Barnet lærer at det er fint, at modtage hjælp /omsorg fra andre end den primære dagplejer. Børnene lærer at tage hensyn til andre. F.eks at stå i kø ved håndvask eller vente på tur ved aktiviteter.

Vi lægger vægt på, at de forskellige aktiviteter er på børnenes præmisser. Vi synes det er vigtigt at lytte til børnene. Det kan betyde, at den aktivitet vi voksne havde planlagt, ender med at blive noget helt andet.

Når I har valgt en kommunal dagplejer, risikerer I ikke at stå uden pasning. Hvis dagplejeren bliver syg eller har ferie, tilbydes der gæstepleje. Her har legestuen stor betydning, da børn og dagplejere her lærer hinanden at kende. Det er ikke sikkert at mor og far kender den dagplejer der tilbydes som gæstepleje, men barn og dagplejer kender hinanden fra legestuen.