Charlotte Nielsen

Hej

Jeg hedder Charlotte Nielsen, og jeg er født i 1968. Privat er jeg gift med Brian, og sammen har vi 3 døtre, som alle er flyttet hjemmefra. Vi har også en lille bomuldshund.

Jeg blev første gang ansat som dagplejer i januar 1998 og var det frem til oktober 2004. Jeg blev ansat igen i august 2011. Ud over dagplejer har jeg arbejdet som køkkenassistent, taxachauffør og pædagogmedhjælper.

Jeg er dagplejer fordi jeg elsker at arbejde med små børn, og være med til at give dem den bedste start på livet. Jeg har stor fokus på det enkelte barn, og dennes nærmeste udviklingszone. Hvorfor dagligdagen her hos mig er tilrettelagt udfra hvilken børnegruppe jeg har. Jeg vægter værdier som kærlighed, nærvær og omsorg højt, i min dagpleje.

Mit hjem er indrettet så der er plads til både de stille lege, og de mere vilde lege, både inde og ude. Jeg benytter meget de muligheder vi har i nærmiljøet, såsom legeplads, stadion, sø og grønne områder.

Jeg er i januar 2019 blevet uddannet DGI dagplejer, hvilket betyder at jeg, i mit daglige arbejde, vægter højt at vi får brugt vores krop, samt stimuleret alle sanserne.

Vi går i heldagslegestue ca. hver anden uge. Vi er i legestuegruppe med Agersted, så vi mødes skiftevis i Flauenskjold hallen og i Rosendalscenteret i Agersted. At komme i legestue er noget jeg sætter højt, da det giver en god tryghed, både for børn og voksne, i forhold til hinanden, samt ved gæstedagpleje. Det giver også nogle andre legemuligheder børnene imellem, samt er med til at styrke deres sociale kompetencer og klargøre dem til børnehave.

Det er vigtigt at mine dagplejebørn er glade og trygge ved at være hos mig, og ikke mindst at forældrene er trygge ved at overlade deres barn til mig i mit hjem.

Mit hjem er 100% røgfrit.