Solsikken

Hej.

Vores gruppe hedder ”Solsikken”.
Vi hedder:  Charlotte, Ninna, Lene, Berit, Jytte
Vi bor alle i Brønderslev Midtby. Vores dagplejepædagog er Jannie Hansen

Vi går i legestue hver anden fredag (i de ulige uger) i legestuen i Hedelundsgade. I samme hus er vores gæstehus hvor vi tilbyder gæstepleje ved ferie og sygdom.  Vi laver mange forskellige aktiviteter med børnene både ude og inde med udgangspunkt i de pædagogiske lærerplaner. Bl.a. kan nævnes: fastelavnsfest, påske- og julefrokost, forældre-kaffe, zumba i børnehøjde, koncert med Michael Back, kreativ dag af elever fra produktionsskolen, bamsefest på biblioteket, bustur til fx zoo eller Børnenes Jord i Vrå og ture i naturen til fx Hedelund eller rådyrene.

Vi starter dagen stille og roligt med morgenmad og hygge ved bordet. Ved 9-tiden starter dagens leg og aktiviteter, og sang er som regel et fast indslag.

Vi ser en stor fordel i at gå i legestue, fordi alle børn og voksne lærer hinanden godt at kende. Vi prioriterer, at alle dagplejere gør en indsats for at lære deres gæstebørn ekstra godt at kende, så gæstedagplejen kommer til at fungere så trygt for barnet og forældrene som muligt.

I ”Solsikken” har vi et godt samarbejde, vi synes alle, det er hyggeligt og sjovt at gå i legestue – og det smitter af på børnene, som også er vilde med at komme i legestue.