Berit Møller Steffensen

Jeg er uddannet pædagog fra Hjørring seminarium i 1999, har erfaring fra SFO, børnehave og vuggestue. Jeg har siden 2006 arbejdet som dagplejer. Jeg er gift med Jørgen og vi har tre voksne drenge Andreas fra 99, Simon fra 2002 og Valdemar fra 2005. Vi bor på et nedlagt Landbrug på V.Starengvej, lidt syd for Manna. Vi har hund, katte, fisk og en ko. Min fritid bliver brugt i haven og på kreative sysler, og gerne med en god lydbog i ørerne.

Vi arbejder meget med vores krop og sanser, dels med leg og dans men også med at færdes i naturen og leg udendørs. Vi træner i at kunne selv, for på sigt at gøre børnene selvhjulpne og lette deres overgang til børnehave, det gør vi ved at øve os i selv at kravle op i stole og på puslebordet, hjælpe med borddækning, og ved selv og mosle lidt med regnbukser og flyverdragt.

De fleste formiddage er vi ude og lege, dels for at få dejlige røde kinder og luft under vingerne, men også for at gå på opdagelse i naturen og udfordrer os selv med motorik. Indimellem tager vi også på cykeltur i ladcyklen for at jagte traktorer og dyr, eller for at mødes med de andre dagplejere på legepladsen. Når koen er i stald om vinteren går vi også på besøg for at fodre, og om sommeren se vi efter om den har græs og vand nede på marken. Er vejret helt tosset, set i forhold til de mindste børn, finder vi på tosserier indendørs, det kan være noget kreativt, motorikbane eller musik og dans.

Efter vores frokost og når vi alle har fået en tør mås og har ryddet op, har vi en lille hyggestund, hvor vi læser, synger og leger ordlege, det gør vi for at sætte fokus på det sproglige, men også øve os i at vente på tur samt lytte til hvad de andre kan fortælle. Og så er det en god måde at komme ned i gear på inden vi skal ud og sove til middag.

Hos mig er tryghed, bevægelse, natur og glæde nøgleord.

Jeg gør meget ud af at modtage børnene i børnehøjde, og gør meget for at de fra start skal føle sig i trygge omgivelser, dels ved at vi de første dage/uger opholder os her hjemme, sammen med dem vi kender og dels ved langsom at introducerer dem for nærområdet samt legestue.