Ann Klitgaard

Jeg hedder Ann Klitgaard. Jeg er født i 1977.
Jeg bor på Godthåbsvej i Brønderslev.
I vores hus bor min mand Dan, 3 af vores 4 børn (2000, 2003, 2008, 2011) og vores 2 hunde.
Huset er røgfrit.

Vi begiver os næsten dagligt udenfor, for at lege eller gå en tur. Vi nyder naturen, der hvor vi kommer hen. I det store uderum er tolerancen større og indtrykkene er anderledes for sanserne end indenfor.
Vi leger i haven, i sandkassen, i legestuen (hver 14. dag) eller besøger andre dagplejere.

Vi husker også at bygge, danse, høre musik, synge og læse. Disse aktiviteter udvikler vores sprog, giver livsglæde, godt humør og fællesskab. Samtidig laver vi motoriske baner/ lege/ aktiviteter for at styrke grovmotorikken og samler puslespil og tegner for at udvikle finmotorikken.

Jeg er anerkendende, imødekommende, glad, kærlig og rolig som person. Jeg arbejder ud fra ICDPs principper, om at møde børnene, der hvor de er. Jeg roser og anerkender barnet for det barnet mestrer, og opmuntrer når noget driller lidt.

Jeg vægter, at italesætte børnenes handlinger, følelser, meninger, da jeg mener, at det er vigtigt at få sat ord på de situationer vi befinder os i, og at barnet føler sig set, hørt og forstået.

Mit mål er et fællesskab hvor vi alle har værdi for hinanden.