Karen Riise

Jeg hedder Karen Riise og er årgang 78. Jeg bor på Verdisvej 8 sammen med min mand Karsten og vores 3 børn Frederikke, Mathias og Anna Cecilie. Vi har også en hund Sofus.

Jeg har været ansat som kommunal dagplejer siden marts 2010. Jeg føler, jeg er kommet på min ‘rette’ hylde, hvor børnene bringer stor glæde og oplevelser i min hverdag. Samtidig er det også livsbekræftende at se den udvikling børnene gennemgår i den tid, de er hos mig, til de skal videre i børnehave.

Jeg kan tilbyde et hjem, der er fyldt med varme, omsorg, nærhed og tryghed for hvert enkelt barn, hvor faste rammer og forudsigelighed giver børnene ro og tryghed i hverdagen. Men også plads til spontane ting, som børnene finder på. Her er masser af tid til fordybelse og læring både ude og indenfor.
Jeg lægger stor vægt på at inddrage børnene i hverdagens gøremål, samtidig med de også lærer at blive selvhjulpne i forbindelse med påklædning.

Jeg vægter udelivet meget, derfor er vi flittige brugere af haven og den skønne natur. Vi hygger i sandkassen eller legehuset, men bruger også meget vores grønne områder til at opleve en masse. Skoven, legepladser, Falck og vores lille sø med ænder er nogle af de steder, vi besøger tit. Jeg har også en ladcykel, som vi har meget fornøjelse af. Børnene nyder cykelturen og de oplevelser og indtryk, de får undervejs. Indenfor hygger vi med læsning, sang og leg men laver også kreative ting.
Jeg serverer sund og varieret kost m/ frisk frugt og grønt.

I perioden børnene er hos mig bestræber jeg mig på, at de skal føle sig som en del af fællesskabet, hvor alle bliver set og hørt for den de er, samt styrke deres sociale og personlige kompetencer, så de er klar til de udfordringer, de støder på efter dagplejetiden.
I forhold til samarbejdet med jer forældre er ærlighed, åbenhed og gensidig respekt overfor hinanden vigtige aspekter for alle parter.
Jeg ser frem til et for besøg, hvor vi kan lære hinanden bedre at kende.