Trine Frederiksen

Jeg hedder Trine, er årgang 1979 og har været dagplejer siden marts 2019.
Jeg er gift med Kent og har sammen Emma, Laura og Viktor der alle er hjemmeboende. Hos os bor der også 2 kælne katte, som børnene af og til hilser på, men i hverdagen er de ikke sammen med børnene.
Jeg bor på en stille villavej, lukket have med legehus, sandkasse, scootere, rutsjebane og nedgravet trampolin. Jeg har skov meget tæt på, hvor der er legeplads og store grønne områder.
Er uddannet SOSU og i butik og inden jobbet som dagplejer, var jeg hos Babysam Aalborg.
Jeg er vokset op i et hjem med børn omkring mig, da min mor også var dagplejer, så jeg finder det meget naturligt at arbejde med børn.

Vi går i legestue hver 14. dag, hvor der foregår aktiviteter og temaer til de forskellige årstider. Vi er også til leg og bevægelse i hallen. Her og i legestuen møder og lærer børnene de andre dagplejere at kende, hvilket giver børnene tryghed, hvis de skal i gæstepleje.

Når vi er hjemme, kan jeg godt lide at bevæge mig sammen med børnene til musik. Vi synger og læser bøger, bygger huler mm. Vi er kreative og viderebygger de forskellige årstider og temaer fra legestuen og hvad der lige dukker op af sjove ting. Derudover er ture i skoven, besøg hos kollegaer og besøg på legeplads også noget af det jeg prioriterer.

Jeg lægger stor vægt på at give børnene en rolig og tryg hverdag, med omsorg, nærvær og trivsel, som styrker børns udvikling. Kigger på det enkelte barn og dets behov. Jeg er nærværende og børnene bliver set og hørt. Det er naturligt for mig, at børnene inddrages i de daglige rutiner.
Jeg nyder mit arbejde med børnene. Det er livsbekræftende, med masser af sjove og gode stunder.

Velkommen i min dagpleje