Maria Mygind Larsen

Jeg hedder Maria og er årgang 1988. Jeg er uddannet folkeskolelærer, men fandt i 2021 min rette plads i dagplejen.
Jeg bor i Brønderslev nordby med min mand Jacob, Aksel (årgang 2012), Andrea (årgang 2018), Luna (årgang 2020) og katten Rita. Vores hjem er 100% røgfrit.
I haven har dagplejen sit eget legeområde med sandkasse, legehus, rutsjebane, trampolin og masser af køretøjer. Vi bor i et område med flere legepladser, der besøges ofte og skov lige i baghaven.

Hverdagen i min dagpleje er altid på børnenes præmisser; ud fra dagens humør, nattens søvn (eller mangel på samme) og samspil børnene imellem, planlægges dagens aktiviteter. Jeg arbejder hver dag med rutiner og faste velkendte rammer for børnene. Vi bruger naturen meget, og jeg elsker at udforske insekter, fugle, blomster og vejret sammen med børnene.  Derudover udforsker vi ofte sanserne gennem lege med ris, modellervoks, slim, dej og mærker ofte med både fødder og hænder. Vi bruger også kroppen gennem træning med motorikbaner, løb i skoven og dans - ikke mindst vores faste tradition fredagsdans, hvor kroppen virkelig rystes igennem.

Vi går til gymnastik hver uge i Brønderslev Hallen, hvor vi leger med små venner fra både vores egen dagplejegruppe, Mariehønen, og børn fra de andre grupper. Vi er hver anden uge i legestue i Hedelundsgade med vores dagplejegruppe.

Det er vigtigt for mig, som dagplejer, at have et godt samarbejde med forældrene, hvor vi kan være åbne og ærlige. Jeg er fuldt ud bevidst om, hvor stort (og svært) det kan være at aflevere sit barn i dagpleje, og det er min fornemmeste opgave at få børn - og ikke mindst forældre - til at føle sig trygge hos mig. I mit hjem er der fyldt med nærvær, omsorg, varme og tryghed. Her er både tid til fordybelse og ro, sjov og fjollerier.