Mette Jensen

Mit navn er Mette, jeg er årgang 1992 og er født og opvokset i Hjallerup Jeg er uddannet idrætspædagog i 2016 og jeg startede som dagplejer i Aug. 2018. Jeg bor sammen med min mand Claus. Sammen har vi Norr fra 2017 og Astrid fra 2020. Vi bor i et hjem som er røgfrit og uden dyr og hvor vores have er indhegnet med god plads til leg.

I min have er der plads til leg i sandkassen, gynge, rutsje, køre på scooter, lege i legehuset eller hvad vi ellers finder på af sjove ting. Hos mig bestræber jeg mig på, at komme ud hver dag. Jeg tager også udgangspunkt i, at det passer ind i børnegruppen den pågældende dag. Hvis humøret ikke er til en dag i haven, kan det være vi går en tur ud til æslerne, hestene, er kreative indenfor eller tager os en cykeltur i min ladcykel, som vi har stor glæde af. Nogle gange er en ny legeplads bare mere spændende at lege på.

Indendørs er mit hus indrettet med et stort køkken/alrum, hvor vi opholder os meget. Vi bruger også gangarealet, samt et legeværelse. Hele min underetage er tilgængelig for dagplejen, hvor der også er en entre og et badeværelse.

I mit arbejde som dagplejer vægter nærvær, omsorg og tryghed højt. Jeg synes, at det er vigtigt at møde hvert enkelt barn hvor de er, og skabe miljø omkring barnet, som giver barnet bedst mulighed for udvikling. Der skal være tid og rum til, at børnene kan udvikle sig trygt på egen hånd samtidig med, at jeg er klar med en hjælpende hånd når det er nødvendigt. Jeg vægter ligeledes struktur og forudsigelighed højt, da jeg mener, at det giver børnene ro til at udvikle sig.

I min dagpleje er det også vigtigt, at skabe et hjemligt og hyggeligt miljø, som bl.a. indebærer oppyntning med flag og balloner til fødselsdage og julepynt til jul. Jeg bestræber mig på, at gøre mit arbejde så gennemsigtigt som muligt for jer som forældre. Det betyder i praksis at ”dumme spørgsmål” ikke findes. Jeg deler mine tanker omkring det jeg foretager mig med børnene, det giver grobund for en god dialog og et godt forældresamarbejde, hvor I som forældre er de vigtigste medspiller for at jeres barn får en god hverdag.