Jytte Bendtsen

Jeg har arbejdet som dagplejer i Brønderslev Kommune siden marts 1996, og har gennemført følgende kurser og uddannelser.

• Grundkursus - Førstehjælp - For tidlig fødte børn
  • ICDP-samspil og relationer i pædagogisk arbejde og børns kompetenceudvikling
  • Motorisk udvikling - Kommunikation og samarbejde - 2 kulturelle børn- DGI - Dagplejer- Børn i udsatte positioner.

Jeg arbejder efter Brønderslev Kommunes retningslinjer og ud fra Den styrkende pædagogiske læreplan.
I hverdagen har jeg fokus på, at skabe trygge og glade omgivelser for børnene, og

• give børnene en genkendelig hverdag, med nærvær og anerkendelse, så hvert enkelt barn føler sig set, hørt og forstået.
  • give børnene alderssvarende udfordringer, og støtte dem i at nå deres mål.
  • give børnene mulighed for at deltage i hverdagens små gøremål og give børnene støtte til at, kunne hjælpe sig selv og andre.

LEG OG AKTIVITETER
Er vi er ude at lege f.eks. i haven eller går på opdagelse i den nærliggende natur, laver vi forskellige lege og aktiviteter som styrker børnenes grov motorik, fantasi og sanser. Børnene får forskellige fysiske aktiviteter hvor kroppen skal bruges, men der er også tid til stille fordybelse og plads til at tænke tanker.
Er vi inde bliver der leget, læst, sunget, danset, lyttet til musik, lavet puslespil og tegnet, som styrker børnenes fin motorik og sprog, så børnene f.eks. lære at sætte ord på egne følelser og behov. Jeg bruger dialogisk læsning hvor jeg motiverer og opmuntre børnene til at være en aktiv del af boglæsning.

I skal vælge en plads hos mig, hvis I ønsker et dagplejehjem, der er kendetegnet ved ro, tryghed, struktur, rummelighed og respekt for forskellighed og kan lære og udvikle sig i eget tempo
Det har stor betydning for mig, at have et tæt samarbejde med forældrene. Har vi en åben og ærlig dialog om børnenes læring og udvikling, kan vi sammen sikre os børnene den bedste trivsel.
Sammen kan vi udvikle glade, nysgerrige, selvhjulpen og robuste børn der er klar til børnehaven.